V kontraktní logistice jsme výjimeční
Tomáš Sedláček, Business Development Manager pro kontraktní logistiku v České republice, má v oblasti prodeje logistických služeb dlouholeté zkušenosti.
Začínal jako obchodník v oblasti balíkových, později paletových přeprav. Do DACHSERU, na pobočku v Hradci Králové, nastoupil v roce 2013 na pozici obchodní zástupce pro pozemní evropskou logistiku. Za velkou kariérní změnu považuje pozici projektového manažera, na které působil od roku 2021 a díky které měl možnost se podrobněji seznámit s kontraktní logistikou. Od roku 2022 je zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit pro služby kontraktní logistiky v celé České republice.
Co je podle Vás na kontraktní logistice v podání společnosti DACHSER výjimečné?
Moc děkuji za tuto otázku, protože si myslím, že my opravdu výjimeční jsme. Pro mě, jako obchodníka, je naše kontraktní logistika celý balík logistických služeb pod jednou střechou. Jsme pro zákazníky partnerem, který je schopen se přizpůsobit individuálním potřebám a realizovat pro ně skladování, přepravu vnitrostátní i mezinárodní, kompletaci zboží a doručení k cílovému příjemci. Umíme nabídnout jak Multi-user sklad tak In-house logistiku a všechny naše sklady mají AEO certtifikaci. To vše s napojením na naši logistickou síť jak pozemních přeprav po Evropě, tak i globálně díky našim specialistům z leteckých a námořních přeprav. Jsme zvyklí reagovat na různé požadavky a nabízíme i vysoce odborné služby s přidanou hodnotou. K tomu máme vlastní specialisty na celní problematiku. A díky sofistikovanému IT se umíme datově propojit se zákazníkem tak, aby data oboustranně proudila v reálném čase a administrativa, objednávky i reporting byly pro obě strany efektivní.
Jaký je Váš přístup k zákazníkům a co považujete za Váš největší úspěch?
Náš přístup je stoprocentně orientovaný na zákazníka. U nás v DACHSERU ctíme a budujeme vztahy s našimi zákazníky. Naším cílem je oboustranně výhodné, dlouhodobé partnerství. Já osobně jsem aktivní součástí týmu prakticky až do konce implementace řešení kontraktní logistiky, avšak se všemi zákazníky jsem i po sjednání smlouvy v pravidelném kontaktu. Logistické potřeby se v čase vyvíjí a všichni plánujeme na mnoho let dopředu, proto je potřeba vědět, kam zákazníci směřují a zda by se spolupráce časem nedala posunout na další úroveň.
Za největší úspěch považuji náš sklad v Týništi nad Orlicí. Byl jsem součástí týmu, který ho zaváděl. Od března 2022 jsem převzal vedení projektu a jsem pyšný na to, jak rychle se nám to s týmem povedlo. První paletu jsme přijali 1. září 2022 a už v listopadu jsme měli sklad z 80 % zaplněný.
Jaké jsou podle Vás nejnovější trendy v kontraktní logistice?
Jednoznačným trendem je automatizace. Ať už jsou to autonomní manipulační vozíky, které DACHSER postupně zavádí, nebo automatizace celých skladů. Takovým hezkým příkladem je náš plně automatizovaný sklad v Memmingenu, který má na ploše cca 8.000 m2 kapacitu 52.000 paletových míst. Je vysoký 32 metrů! Myslím, že vzhledem k požadavkům na stálou vysokou kvalitu skladových operací a zároveň nedostatek pracovníků na trhu práce, je automatizace řešením budoucnosti. Neznamená to ale, že se logistika objede bez lidí. To vůbec ne. My v DACHSERU říkáme, že Logistic is People Business, a proto musíme uvolnit náš nejdůležitější zdroj pro náročné a obtížné úkoly, které přidávají hodnotu dodavatelským řetězcům zákazníků, a za tím si stojím.
Business Development Manager pro kontraktní logistiku v České republice.