Spolupráce na propojování světa
Cestovní adaptéry zajišťují lidem možnost napájet svá zařízení kdekoli na světě. Švýcarský výrobce WorldConnect AG chtěl zvýšit rychlost dodávek těchto produktů a přiblížit se svým zákazníkům, proto navázal spolupráci se společností DACHSER, aby reorganizoval své logistické procesy.
Je to něco, bez čeho by zahraniční obchodní cestující a cestovatelé po světě neměli nikdy opustit domov. To, že si zapomněli přibalit cestovní adaptér, si většinou uvědomí, jakmile se jim začne vybíjet baterie v chytrém telefonu, notebooku nebo elektrickém zubním kartáčku. Mnoho zemí znamená mnoho různých norem, a proto ne každá koncovka pasuje do každé zásuvky. Problém dokáží vyřešit cestovní adaptéry.
Společnost WorldConnect AG se sídlem ve Švýcarsku je předním světovým výrobcem těchto malých pomocníků. Pod značkou SKROSS prodává vysoce kvalitní adaptéry s patentovaným posuvným systémem pro použití ve více než 150 různých zemích. Hlavními prodejními místy jsou bezcelní (duty-free) prodejny na letištích po celém světě, prodej na palubě letadel i maloobchodní prodejny. Sortiment výrobků a cestovního příslušenství společnosti WorldConnect AG zahrnuje také powerbanky, USB nabíječky a mnoho dalších nabíjecích a synchronizačních kabelů.
Výrobky samy o sobě hodně cestují a překonávají velké vzdálenosti, aby se včas dostaly na prodejní místa. Tak například cestovní adaptéry: jsou vyráběny v Thajsku bývalou mateřskou společností WorldConnect AG, společností Noventa, a po sestavení obvykle putují po moři do Evropy.
Vztah založený na důvěře
Již v roce 2015 začala švýcarská pobočka DACHSER Air & Sea Logistics přepravovat příležitostné zásilky pro WorldConnect AG. Jednalo se zejména o námořní přepravy z Asie do Evropy. To přineslo první pozitivní zkušenosti, na kterých se dalo dál stavět. Od ledna 2020 pak začal DACHSER řídit také skladování a distribuci zboží v Evropě přímo z přístavu Hamburk.
„Pro WorldConnect AG jsme vyvinuli integrovaný koncept, který pokrývá řadu logistických služeb,“ říká Samuel Haller, Country Manager Air & Sea Logistics DACHSER Švýcarsko, který se o tohoto zákazníka stará od prvního dne. Poukazuje na to, že koordinace mezikontinentálních dodavatelských řetězců s různými dopravci, lokalitami a kontakty v každé zemi je složitá záležitost.
„Určitě je lepší vědět, že máte nablízku logistického partnera, který dokáže vyřešit vaše problémy, a co je nejdůležitější, můžete s ním být v osobním kontaktu.“ Christian Ernst, Co-CEO společnosti WorldConnect AG
Tato složitost se odráží také v samotném počtu zapojených poboček společnosti DACHSER. Thajské oddělení společnosti DACHSER pro exportní námořní přepravy je odpovědné za organizaci vývozu cestovních adaptérů: vyzvednutí z továren v Thajsku, celní odbavení a naložení na lodě směřující do Evropy. „Konsolidací různých úkolů nabízíme zákazníkům efektivitu a transparentnost,“ říká Jesper Larsen, Managing Director Air & Sea Logistics Jihovýchodní Asie polečnosti DACHSER. „Protože DACHSER Thajsko také koordinuje vyzvedávání zboží, máme bezproblémové napojení na evropskou pozemní přepravní síť DACHSER.“ Jakmile dorazí do Hamburku, DACHSER zboží vyzvedne a dopraví do skladu v přístavu. „Všechno to běží jako hodinky," říká Jesper Larsen.
Přidaná hodnota
Ve skladu v Hamburku poskytuje společnost DACHSER několik služeb s přidanou hodnotou. Kartony – buď uložené samostatně nebo v některých případech naskládané na průmyslových paletách – se vykládají a ukládají na europalety.
Většina zásilek bude později přepravena prostřednictvím pozemní logistické sítě společnosti DACHSER a kurýrních, expresních a balíkových služeb na více než tisíc prodejních míst SKROSS po celé Evropě. Malá část výrobků opustí Hamburk opět po moři a bude směřovat na jiné kontinenty. „Úzká součinnost mezi různými logistickými obory nám umožňuje čelit výzvám, které přináší narušení globálního dodavatelského řetězce,“ říká Samuel Haller, a dodává, že zejména pandemie koronaviru je příčinou obrovských zpoždění v dodavatelských řetězcích. S tím souhlasí i Ralf Hansen, General Manager pobočky DACHSER v Hamburku: „Jediným způsobem, jak to kompenzovat, je propojení služeb – tím maximalizujeme efektivitu.“ Ralf Hansen dohlíží na organizaci skladových služeb a pozemní přepravy.
Samuel Haller a jeho tým jsou zodpovědní za zajištění všech operativních činností společnosti DACHSER. „Někdy musíte spolupracovat s lidmi, se kterými jste dosud mluvili jen po telefonu, protože sídlí stovky kilometrů daleko. Rozhodně je ale lepší vědět, že máte nablízku někoho, kdo dokáže řešit vaše problémy a hlavně s ním můžete být v osobním kontaktu,“ říká Christian Ernst, Co-CEO společnosti WorldConnect AG.
Blízkost byla dalším argumentem při rozhodování společnosti WorldConnect AG o využití služeb společnosti DACHSER při reorganizaci logistiky. Umístění skladu v hamburském přístavu eliminuje zbytečné cesty a urychluje dodávky. „Přesunutím skladu z Rakouska do Hamburku se nám podařilo dosáhnout nejen značných úspor nákladů na dodávky kontejnerů, ale také znatelného snížení uhlíkové stopy společnosti WorldConnect AG. Díky evropské síti sběrné služby společnosti DACHSER a jejím globálním sítím leteckých a námořních přeprav jsme také zlepšili přepravní časy,“ říká Samuel Haller.
„Nyní, když se podaří dostat výrobky do skladu o několik dní dříve než tomu bylo zvykem, se také rychleji dostanou k zákazníkům,“ dodává Ralf Hansen. To je důležité zejména u prémiových výrobků. “Naším cílem je nabídnout zákazníkům vyšší standard než u sériově vyráběného zboží, a to se týká i logistiky,“ říká Violeta Radisavljevic, Head of Supply Chain společnosti WorldConnect AG. Zároveň podotýká, že spolupráce se společností DACHSER se tak ukázala jako strategicky a ekologicky smysluplná. Ralf Haller k tomu dodává: „Obě společnosti si daly za cíl propojit svět a zároveň poskytovat špičkovou kvalitu.“ Společně pracují na tom, aby se to stalo skutečností.