Přeprava nadměrného nákladu přes dva kontinenty
Když nadrozměrné průmyslové kontejnery cestují kamionem nebo lodí, obvykle to nevypadá jen efektně, ale je za tím také spousta logistického jemnocitu. V případě téměř 60tunového autoklávu, plynotěsně uzavíratelné tlakové nádoby, spojila společnost DACHSER zkušenosti svých týmů letecké a námořní logistiky z Německa a Indie a přepravila tuto nadrozměrnou zásilku od výrobce v Severním Porýní-Vestfálsku v Německu do Bangalore v jižní Indii. Klíčový byl přitom přístup orientovaný na zákazníka a přesné plánování obou mezinárodních týmů.
Německý výrobce strojů a zařízení pověřil společnost DACHSER přepravou 60 tun těžkého nákladu. Součástí zakázky na přepravu bylo také otočné zařízení a kontejnerová kruhová židle o hmotnosti dalších pěti tun. Samotné rozměry autoklávu byly impozantní – jeho délka přesahovala 15 metrů a průměr více než pět metrů. Místo určení: letecká společnost v Bangalore, v metropoli s milionem obyvatel, která je považovaná za významnou destinaci indického hight-tech průmyslu.
Odborné znalosti a know-how v praxi
Po intenzivní přípravě a plánování opustil autokláv závod v Coesfeldu u Münsteru v Německu a na kamionu s podvalníkem dorazil do nedalekého Lüdinghausenu. Tam byl naložen 450tunovým mobilním jeřábem na loď, která tento kolos přepravila po řece do Antverp. Odtud kontejner putoval jako volně ložené zboží, tedy nekontejnerový těžký náklad, na kontejnerové lodi do indického Čennaí v Bengálském zálivu. Plavba trvala 21 dní.
„Úspěch takových projektových přeprav stojí a padá s úzkou koordinací a spoluprací všech zúčastněných stran tak, aby do sebe vše zapadalo,“ říká Claus Freydag, Managing Director Air & Sea Logistics Germany společnosti DACHSER, a dodává, „pokud jde o projektové přepravy jsme díky našemu přístupu zaměřenému na zákazníka, řešením na míru a globální síti logistických odborníků spolehlivým partnerem.“
Pečlivé plánování dopravy v Indii
V Čennaí převzaly iniciativu týmy z DACHSER India. Ty byly zodpovědné za téměř 350 kilometrů dlouhou cestu částí zařízení z přístavu do areálu zákazníka v Bangalore. Ještě před příjezdem do přístavu v Čennaí bylo třeba provést příslušné přípravy pro pozemní přepravu takových nadrozměrných průmyslových dílů.
Týmy společnosti DACHSER India zajistily také povolení městské samosprávy pro přesun podvalníku. Aby návěs mohl projet železničním podjezdem, muselo být vyměněno všech jeho 28 pneumatik. Před samotným závodem, kam zásilka mířila, musely být odstraněny betonové oddělovací bloky, aby se zde vozidlo mohlo otočit. A v neposlední řadě, aby bylo možné zásilku doručit, musely být v továrně zasypány výkopové jámy.
Na celou dvoutýdenní cestu po Indii pak dohlíželo samostatné doprovodné vozidlo. „Díky pečlivému plánování týmů a úzké spolupráci všech zúčastněných jsme opět zvládli tuto ne zcela běžnou přepravu,“ říká Huned Gandhi, Managing Director Indian Subcontinent společnosti DACHSER. „Vždy je velmi působivé vidět, jak naše mezinárodní týmy pracují ruku v ruce a dosahují tímto způsobem špičkových logistických výkonů,“ dodává Edoardo Podestà, COO Air & Sea Logistics společnosti DACHSER.