Na tichých kolech
Pro nižší emise a klidnější silnice: v příštích třech letech se chystá společnost ABT e-Line přestavět až 20 000 vozidel Volkswagen Caddy a Transporter na elektrický pohon. DACHSER bude zajišťovat nákupní logistiku, skladování a dodávky potřebných elektrických komponentů do výroby.
Hluk, výfukové plyny, kilometry dlouhé dopravní zácpy ─ dopravní situace v mnoha městech zkouší trpělivost řidičů i obyvatel, zejména během dopravní špičky. V době, kdy je vstup do městských center pro starší vozidla s naftovým motorem stále více omezován, roste poptávka po inteligentních dopravních konceptech pro centra měst, jež by zahrnovaly i bezemisní vozidla určená pro zásobování maloobchodů, obchodních a průmyslových center i firem. ABT e-Line, specialista na elektromobilitu se sídlem v jižním Německu v regionu Allgäu, je prémiovým partnerem společnosti Volkswagen a od podzimu 2019 konvertuje populární užitková vozidla T6 a Caddy na elektrická vozidla.
S dojezdem přibližně 160 kilometrů u e-Caddy a přibližně 140 kilometrů u e-Transporteru jsou tato vozidla zajímavá především pro společnosti, které mohou snadno odhadnout svůj rádius dodávek a chtějí na poslední míli jezdit bez emisí. Přestavba T6 a Caddy na elektromobil, vyžaduje nejen baterii, ale řadu dalších součástek, které je potřeba někde nakoupit, vyzvednout a nakonec doručit společnosti, která ji bude provádět.
Z Asie do Německa po moři
Společnost DACHSER přebírá veškerou logistiku v rámci dodavatelského řetězce společnosti ABT. Komponenty jsou dodávány a skladovány prostřednictvím DACHSER pozemní evropské sítě v pobočce DACHSER Langenau poblíž Ulmu. Pro každé vozidlo, které má být přestavěno, sestavují ve skladu zaměstnanci DACHSERU soupravu skládající se ze 120 položek, ta je pak kyvadlovou dopravou dodávána dalšímu partnerovi projektu ABT. DACHSER Air & Sea Logistics zajišťuje bezpečnou přepravu bateriových modulů, které jsou přepravovány po moři přímo z Asie k výrobci baterií poblíž Memmingenu. Hotová baterie je upevněna do speciálních přepravních regálů a odchází pozemní cestou v síti DACHSER k partnerovi projektu, který přestavbu vozidel provádí.
„S celkem čtyřmi projektovými partnery, kteří musí úzce spolupracovat, je obzvláště důležité, aby byl předem vyvinut a koordinován logistický proces. To je jediný způsob, jak dosáhnout, aby vše probíhalo hladce,“ říká Michael Geschwentner, manažer kontraktní logistiky v DACHSER Langenau. Projekt byl realizován krok za krokem po dobu 18 měsíců a procesy byly dolaďovány v testovacích fázích. Oficiální zahájení proběhlo na konci roku 2019 a kapacita se postupně zvyšovala. V příštích třech letech bude 20 000 vozů a dodávek přestavěno na elektrický pohon, která přispějí k tomu, aby naše ulice byly klidnější a čistší.