DACHSER v Hradci Králové distribuuje zásilky nákladním elektrokolem
Od konce minulého roku se pobočka DACHSER v Hradci Králové jako druhá v České republice zapojila do projektu distribuce zásilek pomocí nákladních elektrokol. Díky optimální poloze pobočky jsou zásilky distribuovány do centra města přímo z terminálu pobočky. Optimalizace procesu hned v počátku projektu umožnila využívat nákladní elektrokolo nejen pro rozvoz, ale i pro svoz balíkových a paletových zásilek sběrné služby.
DACHSER Czech Republic zahájil projekt doručování s nulovými emisemi pomocí nákladního elektrokola na konci roku 2020, kdy se zapojil do projektu sdíleného mikrohubu Depot.Bike v Praze na Těšnově. Dnes pomocí na míru vyrobených nákladních elektrokol distribuuje balíkové a paletové zásilky sběrné služby do osmi městských částí. Projekt se koncem roku rozšířil i na pobočku do Hradce Králové, která po důkladné analýze infrastruktury a zákaznického portfolia disponuje vhodnými podmínkami pro tento typ distribuce.
„Jsme velmi rádi, že se nám podařilo rozšířit projekt doručování s nulovými emisemi v rámci městské logistiky i mimo Prahu,“ uvádí Ing. Jan Pihar, generální ředitel DACHSER Czech Republic a.s., a doplňuje, „je v souladu s naším strategickým cílem přispívat jako společnost k ochraně klimatu a v Hradci Králové našel velmi dobrou odezvu u našich zákazníků i partnerů.“ Například společnost Bühler Motor, která sousedí s pobočkou DACHSERU, nejprve umožnila průjezd elektrokola svým areálem a zároveň se v blízké době chystá této bezemisní přepravy využívat ke svozu svých zásilek.
Přeprava s nulovými emisemi
DACHSER pro přepravy s nulovými emisemi využívá vysokokapacitní model nákladního elektrokola s nosičem se dvěma boxy pro balíkové zásilky a přívěsným zařízením s funkcí ručního paletového vozíku pro převoz europalety. Celková nosnost takového elektrokola je 300 kg. V Hradci Králové tak navázali na výbornou spolupráci se společností 4AVs.eu pro rozvoz v rámci Prahy a používají zde stejný model nákladního elektrokola. Elektrokolo s přívěsem má úctyhodnou délku 5,1 metrů a na hradeckých cyklostezkách a silnicích je nepřehlédnutelné. Za první tři měsíce provozu se podařilo svézt a rozvést 227 zásilek o celkové hmotnosti 19,3 tun. Průměrný denní nájezd elektrokola činil 30 km.