DACHSER uvádí do provozu sériové nákladní vozidlo eActros
Mezinárodní logistický provider DACHSER vidí pro plně elektrické 19tunové vozidlo široké možnosti použití a v souladu se svojí strategií pro ochranu klimatu již plánuje nasazení dalších vozidel tohoto typu.
DACHSER rozšířil svoji flotilu o první elektrické bateriové vozidlo ze sériové výroby Mercedes-Benz eActros. Karin Rådström, CEO společnosti Mercedes-Benz Lkw, během setkání se zákazníky ve Wörth am Rhein osobně předala tento eActros 300 Stefanu Hohmovi, CDO skupiny DACHSER a členu výkonné rady. DACHSER již plánuje zahrnout další vozidla eActros do svého vozového parku jako součást své strategie ochrany klimatu.
eActros ve Stuttgartu prokázal svůj význam pro každodenní praxi, především v bezemisní přímé distribuci paletizovaného zboží k našim zákazníkům.
Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO)„Sériově vyráběny eActros je důležitou součástí našeho konceptu pro zásobování měst DACHSER Emission-Free Delivery, který v současné době rozšiřujeme do jedenácti evropských metropolitních regionů,“ uvedl Stefan Hohm u příležitosti předání prvního sériového vozidla, které nahradí prototyp testovaný v praxi společností DACHSER na pobočce ve Stutttgartu od roku 2019, a dodal k tomu: „eActros ve Stuttgartu prokázal svůj význam pro každodenní praxi, především v bezemisní přímé distribuci paletizovaného zboží k našim zákazníkům. Kromě toho vidíme potenciál tohoto plně elektrického 19tunového vozu i v kyvadlových přepravách. Vycházíme z toho, že vozidlo najde v udržitelné sběrné službě široké uplatnění.“
Ve Stuttgartu přepravuje DACHSER s eActrosem svým zákazníkům v centru města kusové a paletové zásilky sběrné služby, které jsou velké a těžké pro balíkovou distribuci. eActros navíc také společně s FUSO eCanter (7,5 tunové elektrické vozidlo) zásobuje mikrohub v centru města zásilkami, které jsou na poslední míli rozvezeny pomocí nákladních elektrokol. Všechny kusové zásilky v přesně definované oblasti označené jako DACHSER Emission-Free Delivery jsou DACHSEREM lokálně doručeny bez emisí CO2 a oxidu dusíku. K dobíjení na pobočce DACHSER Kornwestheim používá eActros výhradně zelenou elektřinu.
Pro použití ve Stuttgartu byl eActros nakonfigurován jako 4x2 s aerodynamickou skříňovou karoserií. Model spojuje vysoké užitečné zatížení s vysokým přepravním objemem a díky své aerodynamice dokáže zvýšit svůj dojezd. 19tunové vozidlo bylo podle plánu vyrobeno po zahájení sériové produkce již vloni a nyní po schválení federálního financování bylo na setkání se zákazníky oficiálně předáno.
Karin Rådström, členka představenstva společnosti Daimler Truck Holding AG zodpovědná za regiony Evropa a Latinská Amerika a značku Mercedes-Benz Lkw, k tomu uvedla: „Jsme velmi hrdí na to, že se pro eActros rozhodl takový inovativní logistický provider, jako je DACHSER. Máme radost z důvěry, kterou v nás DACHSER vložil objednávkou dalších několika vozidel eActros včetně našeho komplexního servisu. DACHSER pro nás byl důležitým partnerem již při vývoji eActrosu, od prototypu až po sériové vozidlo, a my se těšíme na pokračování našeho silného partnerství se společností Dachser na cestě k dopravě s nulovými emisemi.“
O sériovém vozidle eActros
eActros přichází na trh s volitelnou možností tří (eActros 300, dojezd 300 kilometrů) nebo čtyř bateriových sad (eActros 400, dojezd 400 kilometrů), každá se pak nabízí s instalovanou kapacitou 112 kWh a využitelnou kapacitou okolo 97 kWh. Oba kapalinou chlazené elektromotory generují trvalý výkon 330 kW a špičkový výkon 400 kW. Navíc při předvídavém způsobu jízdy může být elektrická energie získávána zpět rekuperací. Energie získaná brzděním se vrací zpět do baterií eActrosu a je opět k dispozici pro pohon vozidla. eActros lze nabíjet až na 160 kW: tři bateriové sady na jedné běžné stejnosměrné rychlonabíjecí stanici s nabíjecím proudem 400 A potřebují pro dobití z 20 na 80 procent kapacity o něco více než jednu hodinu.
Přechod na plně elektrická nákladní vozidla bude svědčit i řidičkám a řidičům: Podle výrobce umožňuje jízdní dynamika eActrosu uvolněnější a méně namáhavou jízdu než konvenční nákladní vozidlo s dieselovým pohonem. Nízké těžiště také zlepšuje průjezd zatáčkami. Hladina hluku v kabině vozidla byla snížena o 10 dB — to odpovídá zhruba poloviční úrovni vnímatelné hladiny hluku — což rovněž přispívá ke zvýšení komfortu řidiče v provozu při plném zatížení. Na rozdíl od dieselového nákladního vozidla se kromě toho také vyznačuje menšími vibracemi.