DACHSER rozšiřuje flotilu bezemisních vozidel
Mezinárodní logistický provider DACHSER investuje do nákladních vozidel a firemních osobních vozů na elektrický pohon a odpovídajících nabíjecích systémů. Společnost má v plánu také testování nákladních vozidel poháněných vodíkem.
Mezinárodní logistický provider DACHSER intenzivně pokračuje v nasazování vozidel s nulovými emisemi. Jedná se o nákladní a osobní vozidla, která přímo neprodukují ani skleníkové plyny ani látky znečišťující ovzduší. V prvním kroku tato rodinná společnost uvede na evropské silnice do konce roku 2023 minimálně 50 dalších bateriových elektrických nákladních vozidel a plánuje také rozšířit flotilu o 1 000 osobních firemních vozidel na elektropohon. Souběžně s tím bude společnost pokračovat v řadě pilotních projektů zaměřených na vývoj a testování nákladních vozidel na vodíkový pohon s technologií palivových článků. Vozidla na vodíkový pohon od různých výrobců plánuje DACHSER nasadit do své sítě nejpozději v roce 2023.
„Jediný způsob, jak může dopravní sektor splnit dlouhodobý cíl globální komunity o nulových čistých emisích, je používání vozidel s nulovými emisemi. Ta proto také hrají rozhodující roli v realizaci naší vlastní strategie pro ochranu klimatu,“ vysvětluje Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) skupiny DACHSER, a dodává, „v následujících letech budeme nasazení vozidel šetrných k životnímu prostředí významně rozšiřovat tak, abychom mohli nasbírat cenné zkušenosti z praxe a přispět ke zvýšení počtu těchto vozidel na trhu.“
Aktivně pokračujeme s nasazováním bezemisních vozidel do naší evropské sítě s cílem je co nejefektivněji začlenit do našich přepravních procesů. To jsou investice do budoucnosti, které se dlouhodobě vyplatí.
Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics skupiny DACHSERV síti sběrné služby společnosti DACHSER se vozidla na bateriový pohon v současné době používají především v rámci městské logistiky. Kromě elektricky podporovaných nákladních elektrokol používá DACHSER v Evropě v každodenním provozu především elektrická vozidla s celkovou hmotností do 7,5 tuny. Plně elektrická sériová vozidla vyšších hmotnostních tříd na trhu téměř nebyla k dispozici. V současnosti je jediným vozidlem tohoto typu, které má DACHSER v provozu v rámci inovačního partnerství se společností Daimler, předprodukční model 19tunového Mercedes-Benz eActros v německém Stuttgartu.
V následujících dvou letech DACHSER sám pořídí či ve spolupráci s přepravními partnery nasadí do provozu minimálně 50 dalších kamionů s nulovými emisemi včetně bateriových tahačů a návěsů od různých výrobců.
„Aktivně pokračujeme s nasazováním bezemisních vozidel do naší evropské sítě s cílem je co nejefektivněji začlenit do našich přepravních procesů. To jsou investice do budoucnosti, které se dlouhodobě vyplatí,“ komentuje Alexander Tonn, Chief Operations Officer (COO) Road Logistics skupiny DACHSER, a vysvětluje, „v letošním roce rozšíříme využití bezemisních nákladních vozidel i do regionálních a především kyvadlových přeprav. Kromě toho také chceme na našich pobočkách používat tažná vozidla na elektropohon pro manipulaci s výměnnými nástavbami a návěsy.“
Elektrická flotila firemních vozidel
Do konce roku 2023 by kromě toho měl být každý druhý firemní vůz společnosti DACHSER v Evropě na elektrický pohon. To představuje celkem okolo 1 000 osobních vozidel. Řidiči a řidičky služebních vozů a DACHSER pobočky si mohou vybrat mezi nejrůznějšími modely od různých výrobců. Vzhledem k tomu, že čistě elektrická vozidla zatím nenabízejí technické specifikace potřebné pro každý druh uživatelského profilu, bude tento přechod postupný. Navíc vzhledem k velmi dlouhým dodacím lhůtám není momentálně možné uspokojit krátkodobou poptávku. Členové představenstva společnosti přejdou kompletně na elektrické služební vozy v roce 2022.
Paralelně k tomu vytvoří DACHSER na svých pobočkách dostatečný počet dobíjecích míst pro elektrické firemní vozy. Kromě toho je v plánu více než 40 nových rychlonabíjecích stanic pro nákladní vozidla, každá s nabíjecím výkonem 180 kW. Všechna tato nabíjecí místa mají být zásobována zelenou elektřinou, která bude buď nakupována nebo vyrobena vlastními fotovoltaickými systémy.