DACHSER Czech Republic spouští do provozu první elektrické FUSO eCanter Next Generation
DACHSER Czech Republic rozšířil svoje lokální bezemisní doručování. Jako první v České republice má ve své síti elektrická rozvozová vozidla FUSO eCanter Next Generation, která nasadil na regionální trasy. V Praze a středních Čechách a v okolí Hradce Králové realizují přepravy na první a poslední míli s nulovými emisemi.
Vozidlo FUSO eCanter Next Generation má užitečné zatížení 8.550 kg a pro městskou logistiku poskytuje ideální kombinaci ložného prostoru pro 14 palet a dostatečného dojezdu. Moderní kabina a použité technologie poskytují vysoký uživatelský komfort – plně digitální IPS přístrojová deska nabízí mnoho prvků pro bezpečnou jízdu a zobrazuje důležité informace k provozu vozidla, jako je úroveň nabití baterie nebo výše rekuperace a další. Na rozdíl od jiných elektrických vozidel se může nový FUSO eCanter nabíjet nejen na vysokorychlostních dobíjecích stanicích (DC), ale také na AC stanicích s technologií nabíjení střídavým proudem.
„Bezemisní zásobování se velmi dobře osvědčuje zejména v městské logistice. Na FUSO eCanter Next Generation jsme si v České republice museli dlouho počkat a jsme přesvědčeni, že to pro naše účely byla dobrá volba,“ uvádí Michal Křižan, General Manager pobočky DACHSER Kladno, a dodává, „ideálně doplní náš mix vozidel na elektropohon a poskytne našemu lokálnímu bezemisnímu úsilí dodatečnou kapacitu.“
Pro každý region pečlivě vybíráme nejvhodnější vozovou techniku a systém distribuce, a těší nás, že se na vybraných relacích lokální bezemisní zásobování osvědčuje i v České republice.
Jan Pihar, generální ředitel DACHSER Czech RepublicNová vozidla FUSO eCanter už nyní realizují zásobování na první a poslední míli v síti DACHSER. Z Kladna zásobuje FUSO eCanter společně se stávajícím e-vozidlem MAN centrum Prahy a je součástí lokálního bezemisního konceptu DACHSER Emission-Free Delivery. V rámci tohoto konceptu DACHSER distribuuje všechny zásilky do definované oblasti Prahy zcela bezemisně. Koncept funguje od roku 2020 a využívá pražské mikrodepo v Těšnově, odkud jsou vybrané zásilky distribuovány na nákladních elektrokolech. DACHSER také jako první společnost u nás zavedla i cyklodistribuci celých paletových zásilek pomocí přívěsného zařízení pro nákladní e- kolo. Objemnější zásilky a zásilky do širšího okolí hlavního města zaváží FUSO eCanter případně eMAN k zákazníkům společnosti DACHSER na přímo.
V Hradci Králové přebírá FUSO eCanter roli cyklokurýrů, kteří zásobovali městské centrum přímo z DACHSER pobočky. „FUSO eCanter má pro obsluhu centra Hradce Králové ideální parametry. Umístění pobočky blízko centra města, stejně tak jako nainstalovaná dobíjecí infrastruktura nám v rámci této technologie umožňují být flexibilní,“ komentuje Ondřej Dvořák, Branch Manager pobočky DACHSER Hradec Králové.
Vozidla s nulovými emisemi i na dálkových trasách
DACHSER Czech Republic nasazuje vozidla na elektropohon všude tam, kde to dává smysl. V loňském roce společnost například spustila i dvě dálkové denní linky sběrné služby provozované kamiony na elektropohon – jednu národní mezi pobočkami v Kladně a Hradci Králové, druhou mezinárodní, která spojuje německý Hof a Kladno. Kromě toho významně investuje do vlastní dobíjecí infrastruktury. Momentálně už fungují dobíjecí stanice typu DC či AC na všech českých pobočkách.
„Naše oddělení výzkumu a vývoje se intenzivně zabývá alternativními pohony a jejich přínosy v reálné praxi. Naše společnost jako jedna z prvních testovala eActros od Mercedes Benz, první elektrické nákladní vozidlo s vysokou užitkovou hmotností, ještě mimo sériovou výrobu a spolupracuje i s dalšími výrobci. Pro každý region pečlivě vybíráme nejvhodnější vozovou techniku a systém distribuce, a těší nás, že se na vybraných relacích lokální bezemisní zásobování osvědčuje i v České republice,“ uvádí Ing. Jan Pihar, generální ředitel DACHSER Czech Republic, a dodává, „lokálnímu bezemisnímu zásobování věnujeme naši pozornost a průběžně testujeme i další alternativy ke konvenčním pohonům a palivům, nicméně z důvodu absence technického řešení s nulovými emisemi pro dálkové trasy napříč Evropou je prozatím stále největším přínosem pro snižování uhlíkové stopy nákladních přeprav obecně vysoký stupeň optimalizace nákladu, ložného prostoru a tras. Na tom společně s našimi zákazníky neustále usilovně pracujeme.“