COVID-19: Aktuální informace společnosti DACHSER o současné situaci v Číně a Koreji
Rádi bychom vás informovali o nejnovější situaci na trhu a současném stavu aktivit společnosti DACHSER v Číně a Jižní Koreji.
Čína
Všechny pobočky společnosti DACHSER v Číně, kromě Wu-chanu, jsou otevřeny. Od 2. března 2020 pracuje většina poboček s plným personálním obsazením, ale některé činnosti ještě nefungují naplno, protože podmínky místního trhu jsou stále obtížné díky nedostatku pracovních sil a zvýšené kontrole dopravy. Hlavním problémem zůstává vnitrostátní kamionová doprava.
Celkový stav v Číně
Továrny pomalu obnovují výrobu. Počet výrobních závodů, které obnovily provoz, se od minulého týdne zvýšil. Výroba se dosud zcela nevrátila k normálu a některé továrny zůstávají uzavřené nebo pracují s minimálním počtem zaměstnanců. V zásadě všechny společnosti postupně obnovují provoz. Na mnoha místech úřady povolují přístup do areálu pouze omezenému počtu zaměstnanců, aby se tak zabránilo infekci na pracovišti. To je důvod, proč většina společností pracuje s minimálním počtem zaměstnanců, a někteří zaměstnanci v případě potřeby pracují z domova. Pracovníci, kteří se vracejí z provincie Chu-pej, musí před návratem do práce zůstat v karanténě 14 dní. Toto karanténní omezení platí také pro řidiče kamionů.
Pobočky DACHSER v Číně
- Všechny pobočky DACHSER v Číně, s výjimkou pobočky ve Wu-chanu, jsou otevřené a pokračují ve své práci. Pobočka Wu- chan zůstává uzavřena až do dalšího oznámení.
- Kvůli preventivním opatřením místních úřadů pracuje několik poboček společnosti DACHSER s pohotovostním týmem zaměstnanců.
- Pokud jsou zaměstnanci mimo kancelář, pracují z domova, aby udrželi provoz v chodu.
- U některých procesů dochází ke zpoždění. Důvodem je skutečnost, že většina jednotek v dodavatelském řetězci v Číně nefunguje na plnou kapacitu.
Logistika v Číně
Snažíme se, aby byl váš dodavatelský řetězec co nejhladší, ale mějte prosím na paměti, že ostatní jednotky v dodavatelském řetězci dosud nepracují s plnou kapacitou. Dopravci a terminály postupně obnovují provoz se základním počtem zaměstnanců. Lze proto očekávat zpoždění a další provozní problémy.
Pozemní přeprava:
- Nedostatek řidičů nákladních vozidel je v současnosti největším problémem v Číně.
- Nákladní doprava mezi městy a provinciemi je obzvláště obtížná kvůli stále přísnějším předpisům, které vedou ke značným zpožděním v pozemní přepravě.
Železniční přeprava:
- Železniční společnosti začaly v březnu znovu fungovat, s výjimkou Wu-chanu a Yiwu, celková kapacita je vyšší než v únoru.
- Železniční terminály (s výjimkou Wu-chanu) pracují přesčas, aby zvýšily objem manipulovaných kontejnerů.
- Všechny celní úřady, kromě Wu -chanu, pracují.
- Přeprava kontejnerů (FCL) byla obnovena.
- K dispozici jsou služby FTL.
- Služby LTL jsou dostupné jen pro některé regiony.
Letecká přeprava:
- S postupným obnovením výroby v továrnách zvýšily letecké společnosti počet nákladních letadel z Číny.
- Kapacita však zůstává problémem, protože mnoho leteckých společností přerušilo osobní lety.
- Očekává se, že koncem března bude dostupný nákladový prostor klesat kvůli nárůstu výroby v továrnách.
Námořní přeprava:
- Nedostatek řidičů nákladních vozidel a vybavení.
- Dopravci snížily počet odplutí do a z Číny.
- Směrem na západ: S postupným obnovením výroby v továrnách se obnovuje i nákladní doprava. Očekává se, že postupné obnovení výroby v továrnách povede k nedostatku řidičů nákladních vozidel a nákladního prostoru.
- Východním směrem: znatelný nedostatek nákladového prostoru.
- S výjimkou Wu-chanu jsou v provozu všechny námořní terminály.
Jižní Korea
V podstatě jsou továrny otevřené a fungují, s výjimkou města Daegu, kde jsou některé výrobní závody uzavřeny kvůli virové nákaze zaměstnanců. Většinou nejsou firmy nákazou ovlivněny. Některé společnosti včetně dopravců zavedly zvláštní organizaci práce, jako je flexibilní pracovní doba nebo možnost práce z domova.
Pobočky DACHSER v Jižní Koreji
Všechny pobočky společnosti DACHSER v Koreji jsou aktuálně otevřené. Aby byla zajištěna bezpečnost našich zaměstnanců, jsou v případě potřeby požádáni, aby pracovali z domova. Operační týmy pracují v kanceláři ve směnném provozu s flexibilní pracovní dobou, jejímž cílem je snížit zpoždění poskytovaných služeb na minimum.
Logistika v Jižní Koreji
Letecká přeprava:
- Dopravci provozující lety v Asii pozastavili osobní lety do a z Jižní Koreje. Bylo tak zaznamenáno snížení kapacity o více než 50%.
Námořní přeprava:
- Momentálně nedochází k žádným větším dopadům kromě prázdných cest.
Pozemní přeprava:
- Mírné zpoždění při vyzvednutí a doručení, zejména z a do Daegu, kvůli omezením silniční dopravy a preventivním opatřením.
Ve společnosti DACHSER jsme zavedli nouzová opatření a nabídneme vám nejlepší alternativní řešení pro zachování kontinuity dodavatelského řetězce v případě jakýchkoli problémů s přepravou. Budeme vás i nadále informovat o aktuální situaci. V případě jakýchkoli dotazů se prosím obraťte na vašeho obchodního zástupce společnosti DACHSER.